Konsolidationsfasen

Tillykke! du har nu opnået den ønskede vægt og er færdig med cruisefasen. Det hårde arbejde har båret frugt, men for at sikre, at du ikke tager den tabte vægt på igen, er det vigtigt at du fortsætter til konsolidationsfasen.

I denne fase tilføjer man lidt efter lidt, madvarer som ikke var tilladt i de første faser, som frugt, brød og andre madvarer med kulhydrater som fx pasta.

Hvor lang tid skal jeg være i denne fase?
For hver kilo du har tabt dig, skal du være 10 dage i konsolidationsfasen

Regler for konsolidationsfasen
– Du skal have 1 proteindag om ugen.
– Du må spise 1 portion frugt om dagen. En portion svarer til Et æble, en appelsin, en håndfuld jordbær osv.
– Du må spise 2 skiver fuldkornsbrød om dagen
– 40 gram ost om dagen tillades. Undgå gedeost, camembert, roquefort som indeholder meget fedt.
– 2 portioner per uge med mange kulhydrater. Undgå hvide ris og kartofler. Grov pasta eller vilde ris er det bedste.
– 1 gang om ugen må du spise lamme- eller svinekød. Undgå stykker med meget fedt.
– I første halvdel af konsolidationsfasen, må du få 1 gallamiddag per uge og i anden halvdel må du få 2 gallamiddage per uge. Her må du spise hvad du vil, men kun 1 portion og kun 1 glas alkohol eller en øl. Du kan spise både forret, hovedret og dessert. Der skal være mindst 1 dag i mellem gallamiddage.