Angrebsfasen


Angrebsfasen kickstarter dit vægttab og du vænner dig til nye spisevaner. Her sker normalt et hurtigt vægttab.

Hvor mange dage i angrebsfasen?
Antallet af dage du skal være i angrebsfasen afhænger af flere faktorer, hvor meget du skal tabe dig, hvor meget du har vejet, da du vejede mest, om du har været på kur før m. m. Jo mere du skal tabe dig, jo flere dage i angrebsfasen. Generelt kan du gå efter dette: Skal du tabe dig 5-10 kg. 2-3 dage, 10-15 kg. 4-5 dage, 15-20 kg. 6-7 dage og hvis du skal tabe dig mere, kan du gå op til 10 dage, men generelt anbefales det ikke, at tage mere end 7 dage i angrebsfasen.

Regler for angrebsfasen
I denne fase spiser man stort set kun proteiner. Du kan spise så meget du vil af de tilladte mad- og drikkevarer. Du må ikke spise fra den tolererede liste. Du skal spise 1,5 spsk havreklid om dagen. Du skal drikke 1,5 vand om dagen. Du skal gå 20 minutter om dagen. Du må ikke dyrke intensiv sport.

Spis varieret! Det vil sige, spis ikke kun kylling, men spis af alle typer kød der er tilladt. Dette gælder for alle faser, at man skal spise varieret, da man ikke spiser frugt og kun få kulhydrater, så det er vigtigt at få næringsstoffer fra alle madgrupperne.